Ефективні засоби розвитку уваги
До числа ефективних засобів розвитку уваги
відносяться ігри та ігрові вправи, які можна включати в будь-яку, навіть дуже
серйозну діяльність.
Приклади ігор та ігрових вправ
«Хто уважний?» Читають текст. Діти повинні
розуміти сенс і рахувати кількість слів зі звуком [М], наприклад.
«Скільки чого?» Дітям потрібно оглянути кімнату і
назвати якомога більше наявних у ній предметів, відбираючи по будь-якими
ознаками: колір , форма, матеріал, з якого зроблені предмети, щоб була певна
літера в їх назві.
«Повтори швидко». Дитина може повторювати за вами
слова тільки тоді, коли ви кажете слово «повторіть» (діалог йде швидкий). Можна
використовувати слова: скажіть, скажіть і т.д.
«Побудуй в темряві». На столі кубики і сірникові
коробки чи інші предмети (частини від конструктора, кубики різного розміру).
Дитина з зав'язаними очима повинен швидко побудувати однією рукою стовпчик з
основою в один кубик (можливий момент змагання).
«Не зіб'юся». Рахунок до 30. Певні числа (що
містять цифру 3, що діляться на 3) називати не можна. Замість них - будь-який
рух або слово (підстрибнути, сказати «не зіб'юся »).
Кидати м'яч, називаючи іменники. Дитина, приймаючи
м'яч, називає відповідний за змістом дієслово і каже своє іменник і т.д.
Ігри в шашки і шахи. Ці ігри не даремно називають
школою уваги. Треба прорахувати ходи наперед, зробити висновки.
Гра в переплутані дії. Якщо я підніму руки вгору,
діти - в сторони, якщо я сяду - діти підстрибують і т.д. Не можна забувати, що
завдання на розвиток уваги часто зустрічаються в різних дитячих журналах та ін
виданнях. Це добре вам знайомі лабіринти, малюнки з переплутаними лініями,
знаходження відмінностей на картинках, закреслення в тексті певних літер (через
три), рішення різних головоломок та ін. Так виробляється зосередженість.
Учитель або батько пропонує вирішити усно кілька
арифметичних прикладів. Наприклад, дані 2 числа - 84 і 26. Першу цифру другого
числа потрібно помножити на другу цифру першого, до отриманого твору треба
додати другу цифру другого числа і з цієї суми відняти першу цифру першого
числа (2 ? 4 + 6 -8 = 6) (стійкість уваги).
Пропонується утримати сприйняття малюнка (усічена
піраміда, що наближається до нас - що йде всередину; профіль - ваза), тільки в
одному положенні певний час. При зміні ставити риску на папері (обсяг уваги).
Подивитися на предмети протягом 1 секунди і потім
назвати: скільки і які предмети зображені? які цифри зображені? в яку фігуру
вписана та чи інша цифра? (Розподіл уваги).
Одночасно вирішувати нескладні математичні
приклади і слухати прислів'я. Потім назвати відповіді і повторити, що за
прислів'я були названі.
Писати числа від 1 до 20, а називати їх при цьому
в зворотному порядку.
По таблиці з буквами і цифрами - спочатку назвати
цифри по порядку, потім - букви за алфавітом, потім чергуючи букву - цифру
(переключення).
На листочку числа від 1 до 20 врозкид, треба
вказати і назвати їх по порядку як можна швидше.
Допомагайте вашим дітям стати уважними. Купуйте і
читайте книги, в яких можна знайти вправи та ігри, які сприяють розвитку уваги.
Грайте разом з дітьми. Це дає можливість краще
зрозуміти дитину, краще його дізнатися, знайти правильний підхід, розташувати
його до себе.
Не забувайте про спортивних іграх, завдяки яким
можна розвивати не тільки силу і спритність, а й увагу.
Навчайте дітей бути
спостережливими - вміють помічати зміни, що відбуваються в навколишньому світі
(щось переставили будинку, зламалася гілка дерева, зірвали квітка, який вчора
ще був і т.д.) Все це сприятиме збагаченню і розвитку особистості.
Немає коментарів :
Дописати коментар